Utsnitt av forsamlingen 18.febr.-18
Utsnitt av forsamlingen 18.febr.-18 Svein Anton Hansen

Vigrestad - huset som aldri sover

På Vigrestad Misjonshus på Jæren er ytterdøren nesten oftere åpen enn låst. Barn, ungdommer, voksne og eldre har mange aktiviteter og møter å gå på.
Svein Anton Hansen, publ. 19.febr.-18 (foto: Reidar Klausen og S.A.Hansen)

Vigrestad Misjonshus eies av organisasjonene IMF, NLM, NMS og Normisjon. I løpet av uken drives det søndagsskole, barnelag, barnekor, ungdomsmøter, eldretreff, samt at det er møter hver søndag. Basarer og møteuker er heller ikke en sjeldenhet på det aktive misjonshuset. 

Søndag 18.februar besøkte NOREA NLM Vigrestad sin forsamling. Annenhver søndag samler NLM storfamilien med folk i alle aldere til formiddagsmøte. Som de fleste andre søndager var det også denne gangen søndagsskole under talen.

I min tale til de voksne snakket jeg om "Verden for Kristus - Kristus for verden". Båre fariseeren Simon og synderinnen i Lukas 7 var mennesker Kristus var for, ikke mot. Når Kristus er "for verden", så betyr det at han er "for oss", "for meg" (Gal.2,20). Vi møtte også Elisabeth fra Zanzibar, en kvinne som har opplevd mye motgang i livet, men som erfarte at Jesus også er "for henne". 

Vigrestad - huset som aldri sover

Det ble også tid til NOREA-info, hvor forsamlingen ble tatt med til Tyrkia, et av landene i verden med færrest evangeliske kristne. Gjennom TV-kanalen SAT-7 kan titalls millioner tyrkere nå høre og se evangeliet. Norea støtter økonomisk SAT-7 sitt arbeid.

Takk til Vigrestad NLM for å invitere NOREA til å presentere vårt arbeid på et forsamlingsmøte. Takk også for kollekten som ble tatt opp til NOREA mediemisjon.

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone