Guds løfter er ikke utsolgt

"Guds løfter" het en bok som ble gitt ut for mange år siden. Forfatteren hadde ikke hatt vansker med å finne stoff til boken sin. Tusener av løfter var hentet fram fra Bibelen og kommentert.

En mann bodde langt fra bokhandelen og skrev for å bestille boken. I posten kom svaret en dag: Guds løfter er dessverre utsolgt. 

Svaret ble en tankevekker for ham som fikk brevet. Han måtte bla opp i Bibelen sin og lese på egen hånd. Der var ikke løftene fra Gud vanskelig å finne. - Takk, Gud, for at løftene dine ikke er utsolgt! sa han med et smil. 

Det er lett å love noe. Enkelte som lover, stoler vi lettere på enn andre. Når en person gjentar et løfte igjen og igjen, er han kanskje egentlig redd for å svikte det han lover. 

Mennesker lar ofte være å holde løfter, særlig når de innebærer noe ekstra godt.. 

Gud har aldri gitt et løfte som er for godt til å være sant. Guds løfter er sanne og sterke, og gjelder oss i dag. Her er et godt løftesord fra den himmelske verden: 

"Men all nådes Gud, som har kalt dere til sin evige herlighet i Kristus Jesus, etter en kort tids lidelse, han skal dyktiggjøre, stadfeste, styrke og grunnfeste dere." 

Dette ordet setter løftene i forbindelse med tiden og lidelsene. Jesus opplevde en kort tids lidelse. Men deretter ventet den evige herligheten på ham. 

Også du kan oppleve en kort tids lidelse. Men gjennom alt vil han dyktiggjøre, stadfeste, styrke og grunnfeste deg i samsvar med all nåde. Og så venter den evige herlighet.

Tolk hele din livssituasjon i lys av Jesu liv. Grip fatt i løftene fra Gud i Jesu navn. Hold fast ved dem i bønnen, vent på dem med håp, og ta imot dem med takknemlighet. 

1Pet 5:10

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone