Marta og Maria

Mens de var på vandring, kom han inn i en landsby, og en kvinne ved navn Marta tok imot ham i sitt hus. Hun hadde en søster som hette Maria. Hun satte seg ved Jesu føtter og lyttet til hans ord

Men Marta var travelt opptatt med alt som skulle stelles i stand. Hun gikk da bort til dem og sa: Herre, bryr du deg ikke om at min søster har latt meg bli alene med å tjene deg? Si da til henne at hun skal hjelpe meg! 

Men Herren svarte og sa til henne: Marta, Marta! Du gjør deg strev og uro med mange ting. Men ett er nødvendig. Maria har valgt den gode del, som ikke skal bli tatt fra henne. 

Luk 10,38–42

(Teksten fortsetter under bildet)

Marta og MariaMarta og Maria

Har du kommet på overraskende besøk til noen, og alt de tenker på, er å rydde opp og stelle i stand mat? Så sitter du litt skuffet tilbake og føler det ble ingen ro, ingen kontakt, ingen stille stund der hjertene fant hverandre. 

Vi skal ikke forakte husarbeid eller velsignelsen ved et godt måltid. Men Jesus minner om at ofte i livet trenger vi å foreta et valg: Hva er viktigst akkurat nå? Å vise seg som den gode vert eller vertinne, eller gripe sjansen når Jesus først er kommet på besøk, til virkelig å lytte, lære og ta imot åndelig rikdom? 

La oss vokte oss for det urolige hjerte, og i stedet være opptatt av det ene nødvendige. Når du har valgt den gode del, kan du bli hjulpet til å få del i Herrens rike velsignelse, også i hjemmet ditt.

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone