Den enkle løsningen er den beste

For over tre tusen år siden levde en general som het Na'aman. Han hadde nær kontakt med kongen i Syria og var en høyt respektert kriger. Men han var spedalsk.

Den sykdommen var det slett ingen ære med. Den var krypende og uhyggelig, og medisiner mot den fantes ikke. Når det ble kjent at noen var spedalske, ble de gjerne jaget bort og måtte leve for seg selv. 

Det var altså en veldig spenning i Na'amans liv. Han sto på topp i samfunnet, men på kanten til å bli helt utstøtt. 

Mange mennesker lever i en slik spenning. Én ting er fasaden, som er fin og velpusset. Noe annet er hva jeg prøver å skjule bakenfor. - Det er ingen som vet hvordan jeg egentlig har det. Slik tenker mange som lever et dobbeltliv - ett som syns utad, og ett som er det sanne og virkelige. 

Na'aman fant fram til profeten Elisa, men syntes ikke forventningene ble oppfylt. Profeten ga bare beskjed om at Na'aman skulle dukke seg sju ganger i elven Jordan. Så skulle han bli frisk. 

Men Na'aman var for stolt til å stige ned i elva Jordan. Han var for fiksert på sine egne løsninger. Til slutt fulgte han likevel Guds vei. 

Også i dag er det mange som er for stolte til å gå den veien Gud ber oss gå. I dag ber han oss tro på Jesus Kristus og ta imot tilgivelse for alle synder i hans navn. 

Hadde noen bedt deg gjøre noe vanskelig, så hadde du kanskje vært villig til det. Noen kan gå langt i å bli religiøse for å prøve å gjøre Gud til lags. Men så sier Gud det enkle: Jeg har sendt min Sønn, Jesus Kristus. Du kan få tro på ham! Han gir deg del i det evige håpet. 

Hvorfor avviser du da det som er så enkelt, og som krever så lite av deg?
 
2Kong 5:10-12

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone