Forfølgeren fikk øynene åpnet

Saulus fnyste ennå av trusler og mord mot Herrens disipler ... Da han nå ... nærmet seg Damaskus, strålte plutselig et lys fra himmelen om ham.

Han falt til jorden, og han hørte en røst som sa til ham: Saul, Saul, hvorfor forfølger du meg? 

Han sa: Hvem er du, Herre? 

Og han svarte: Jeg er Jesus, han som du forfølger. Men reis deg og gå inn i byen, så skal det bli sagt deg hva du har å gjøre! 

Men mennene som reiste sammen med ham ... leide ham da ved hånden og førte ham inn i Damaskus. 

Apg 9,1. 3–8 

(Teksten fortsetter under bildet)

Forfølgeren fikk øynene åpnetSaulus fikk øynene åpnet

Har du gåter i livet ditt som du ikke kan forstå? Enten du kaller det flaks eller forsyn – er det stadig like forunderlig for deg at det gikk som det gikk? 

Paulus ble aldri ferdig med spørsmålet: Hvordan kunne Gud kalle nettopp meg til å bli et vitne for Jesus Kristus? 

Masse energi hadde han brukt på å prøve å stanse Jesus-sekten. Han tok ikke fem øre for å kaste folk i fengsel, torturere og ta livet av uskyldige. 

I et syn møtte han den levende Jesus Kristus. Da den ivrige fariseeren forfulgte de kristne, forfulgte han egentlig han som hadde stått opp fra de døde. 

Paulus ble blindet av det skarpe lyset. Han måtte ha hjelp til å orientere seg. Fra Damaskus hadde han håpet å kunne bringe kristne til fengsling. I stedet fikk han hjelp av en kristen til å bli døpt og dra derfra med et helt nytt oppdrag. 

Historien om Paulus er historien om hvordan Gud stadig overrasker i denne verden, og at han kan skape nye mennesker av de verste motstandere.

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone