Bare tull det vi skriver?

Hei! Jeg og en venninne har en blogg, og vi prøver å skrive et innlegg hver dag. Men jeg er så redd for at det vi skriver ikke er noe Gud vil vi skal skrive. Jeg føler så ofte at det blir bare tull det vi skriver. Nå nettopp hørte jeg at de som forkynner feil, skal dømmes strengere, og jeg ble så redd at vi forkynner feil! (Anonym jente)

SVAR:

Kanskje du tenker på ordet av Jesus: «Det sier jeg dere: Hvert unyttig ord menneskene sier, skal de svare for på dommens dag.» (Matt 12,36)

Jeg vil ikke svekke det Jesus har sagt. I sammenhengen er han opptatt av det å snakke stygt til andre. Vi skal være forsiktige med ordene vi bruker. Vi kan slenge rundt oss med setninger, og ofte røper ordene at vi har tanker og motiver som ikke er gode.

Når vi tenker på at ord som vi bruker feil og på en ond måte, kan fremme det onde, minner det oss om at vi trenger den frelsen som Jesus gir oss del i. Han har sonet for syndene våre da han ga livet sitt for oss.

Ser du at du både er en synder og en som er tilgitt syndene, så skaper det frihet og trygghet. Du er et Guds barn.

Bruk ordene til å oppmuntre andre, til å bygge opp. Bruk bloggen til å si det som er viktig. Det er absolutt lov å si ord som er morsomme og som viser at en kristen er et alminnelig menneske, som likevel har en åpen himmel over seg.

«Tal alltid vennlige ord,» skrev apostelen Paulus. (Kol 4,6) Han ba oss være åpne for alt godt. Bibelen, verden og det dere opplever, er full av gode ting som kan bygge opp.

Skriften gir dette rådet: «Alt som er sant, alt som er edelt, rett og rent, alt som er verd å elske og akte, all god gjerning og alt som fortjener ros, legg vinn på det!» (Fil 4,8) Også god humor og alle slags gode interesser er verdt å elske og akte!

OPKL302

 

 

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone