Gratis velkomstgave
Foto: bilde av annonse fra IKO om Tripp-Trapp

Gratis velkomstgave

Boken med tittelen «Guds barn» var både gratis og fortalte om en virkelighet vi kunne få helt gratis.
Svein Anton Hansen, publ. 21.sept.-18

Kanskje har du en gang blitt medlem i en bokklubb. Eller, du vurderte i alle fall å melde deg inn siden du kunne kjøpe spennende, interessante og nyttige bøker til redusert pris. Muligens var det velkomstgaven som ble avgjørende for at du tegnet medlemskap.

En kristen bokklubb lokket nye medlemmer med en bok med følgende tittel: «Guds barn». Dermed stod det i annonsen: «Gratis velkomstgave: Guds barn». Det var kanskje ikke helt tiltenkt, men annonsen formidlet dermed en grunnleggende kristen sannhet, evangeliet. Da jeg ble en kristen, da jeg kom til tro på Jesus, ble jeg Guds barn. Tenk, Gud ønsket meg velkommen inn i sin familie. Det kostet meg ingen ting. Gud krevde ingen engangssum av gode gjerninger eller åndelige tanker. Tittelen «Guds barn» ble gitt meg helt gratis.

I Johannes evangelium 1,12 leser vi om denne gratis velkomstgaven: «Men alle dem som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn.»

På butikken kan du betale beløpet som står på prislappen, og varen er din. Har du betalt, har du rett på varen. Du kan ikke gratis ta den med deg ut av butikken.
Heldigvis forholder det seg annerledes med det å bli barn. Jeg betalte ingen ting for at mine foreldre skulle føde meg. Helt gratis ble jeg en del av vår familie og slekt. Å bli del av Guds familie er ikke noe som noen av oss kan kreve. At Gud inkluderer oss i sin familie kalles nåde. Det vi får av nåde, det får vi gratis. Skulle vi fått etter fortjeneste, så gikk vi fortapt. Fordi Gud tar imot oss av nåde, altså helt gratis, kan vi kalle oss Guds barn.

En dag vil han ønske alle Guds barn velkommen inn til himmelens evige herlighet. Også det er helt gratis. Kanskje jeg skulle ha blitt medlem i den der bokklubben med boken «Guds barn»?

TRV 089

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone