Du er et underverk
Foto: Jim Semonik/Pixabay

Du er et underverk

Av og til lurer jeg på om vi får høre så lite om underne i naturen, fordi de er så ufattelige at man nesten ikke kan la være å tro på Gud. Tenk på kroppen vår, for eksempel. Den er så komplisert at det overgår alt vi kan tenke oss.

Det er 74 trilliarder celler i kroppen. De hvite blodlegemene kan danne mellom ti tusen og hundre tusen antistoffer. De kjemper mot fiendtlige virus og bakterier, og de kan produseres i et antall av to tusen per sekund. Ett enkelt hvitt blodlegeme kan drepe hundre bakterier. Gjennom et liv kan hjertet pumpe et par hundre millioner liter blod. Det er nok til å fylle opp en skyskraper i New York. Slik kunne vi fortsette. Kroppen er utrolig.

Gud sa: «La oss lage mennesker i vårt bilde, så de ligner oss! De skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden.» (1Mos 1:26)

Da Gud formet mennesket med seg selv om modell, la han utrolig mange detaljer inn i dette kompliserte mesterverket. Han skapte livet for at det skulle kaste glans over ham selv, ja, han skapte oss for at vi skulle representere Gud her i verden. Han formet oss også slik at vi kunne være en bolig for hans ånd, så vi kunne ha personlige relasjoner som ingen andre i skaperverket. Størst av alt: Vi kan ha et nært forhold til Gud ved hjelp av ham som er både Gud og menneske, Jesus Kristus. Han er mellommannen, brobyggeren og frelseren. Tenk ikke smått om deg selv, forakt ikke Guds storhet i skaperverket. Ta imot med takk og tro alt det Gud har vist deg om sin kjærlighet i Jesus Kristus!

Av Asbjørn Kvalbein

OPM749

 

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone