Hun reddet to små barn
Lina trochez/Unsplash

Hun reddet to små barn

På et sykehus i Massachusetts i USA lå en 22 år gammel kvinne som het Mindy Tran. Hun hadde et brukket bein, en skulder og en hofte ute av ledd. Disse skadene hadde Mindy fått fordi hun hadde kastet seg foran en bil som var kommet i bevegelse. Hvorfor kan en ung kvinne finne på å gjøre det?

Mindy Tran og de to tvillingdøtrene hennes hadde nettopp begynt et nytt liv. De hadde fått seg en ny leilighet etter å ha tilbrakt en tid i et krisesenter. Tvillingjentene hadde fått plass i barnehage, og nå syntes alt å gå bra. Helt til den unge moren kastet seg foran bilen. De tre hadde nettopp kommet hjem. Jentene var festet til barnesetene da Mindy gikk ut av bilen. Plutselig så hun at bilen beveget på seg, hun hadde ikke satt bilen i gir eller trukket opp håndbremsen. Nå gled bilen sakte mot en travel gate.

Mindy Tran gjorde det eneste hun kunne finne på. Hun la seg ned på gaten og stanset bilen med sin egen kropp. Da en nabo kom og spurte om han kunne hjelpe, svarte hun fra undersiden av bilen: «Se etter at jentene har det bra.» Naboen gjorde både det og ringte til redningsetaten, som raskt kom og løftet opp bilen.

Det må da finnes en bedre måte å stoppe en bil i bevegelse enn å gjøre det med sin egen kropp? Men sant å si vet jeg ikke om jeg der og da hadde funnet på noe lurere.

Men det får meg til å tenke på hva min Far i himmelen gjorde for å redde sine barn, som var i ytterste fare. Han ga Jesus, for at han skulle redde Guds barn fra synden, døden og djevelen. Jesus ble ikke bare mørbanket. Han ga sitt eget liv. Da han døde på korset, var det ifølge Guds evige plan, og ikke bare en kjapp avgjørelse i en plutselig krise.

Fantes det ikke noen annen måte å gjøre det på? Var det virkelig nødvendig for Jesus å dø i stedet for oss? Svaret er enkelt: Ja. For lovens krav måtte oppfylles. Dermed led Jesus ikke bare Jesus en dødsstraff for vår skyld, han levde det livet vi burde levd, og fra graven sto han opp for å leve det livet vi kan få leve, om vi bare tror og tar imot Guds gave.

Av og til får vi glimt av en selvoppofrende kjærlighet her i verden, som historien om Mindy Tran og tvillingjentene hennes. Men ingenting kan måle seg med den kjærligheten Jesus har vist deg. Han døde for at du skal få leve. Kan du annet enn takke og ta imot en så stor kjærlighet?

OPM757

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone