Når man sliter med troen

En ung person har tatt kontakt med dette spørsmålet: «Hva bør man gjøre i perioder hvor man sliter med troa?»

SVAR:

Troen er noe levende, et liv som trenger næring. Derfor vil jeg spørre deg tilbake: Sørger du for at troen din får fornyelse og mat? Hvis du lar deg mest prege av massemedienes fremstilling av hva kristendom er, kan du lett bli forvirret. For de blander ofte løgn med sannhet. 
 
Og så må du ikke være fornøyd bare med søtsaker og gatekjøkkenmat. Ta til deg solid åndelig sikringskost.
 
Derfor bør du gå i forsamlinger og fellesskap der Guds ord blir forkynt og anvendt på livet. Du vil ha glede av opplæring og undervisning. Ikke for at du skal bli hjernevasket, men få visshet. For når du tar imot ordet i tro og tillit, virker Den Hellige Ånd med kraft og overbevisning.
 
Nå kan det være menneskelige sider ved dette at du føler du sliter. Kanskje du har litt depresjon eller kjenner deg utbrent. Slike ting smitter lett over på troslivet. En god sjelesørger eller klok venn kan hjelpe deg til å skjelne rett.
 
Hør Ordet. Les Ordet. Kom sammen med andre om Ordet. Be. «Men dere, kjære: Oppbygg dere på deres høyhellige tro, be i Den Hellige Ånd» skriver Judas i brevet sitt, vers 20.

Jeg har en gang laget et Opplæringsprogram om å få visshet i troen. Det kan du lese eller høre ved å trykke her: Du kan bli trygg i din tro.

OPKL002

 Hvis du eller andre har kommentarer til dette, kan dere skrive i responsskjemaet på webpastoren.no

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone