Ikke kristen kjæreste

Når vet jeg om det er riktig å holde sammen med en ukristen i et fast forhold? Når bør man trekke seg ut, hvis det er tilfelle? (Mari… 18 år)

SVAR:

Jeg skjønner av noe annet du skrev, at du er veldig opptatt av å følge Jesus og leve som en kristen. Du skrev: «Jeg setter pris på om dere kan be for kjæresten min, om at han må få møte Gud og få en nød etter Ham. Be om at jeg alltid må holde fast ved Guds ord og klamre meg til det.»

De gamle sa at vi måtte ro en båt med to årer. Den ene åra heter BE og den andre heter ARBEID. Bruker vi bare den ene, kommer vi ingen vei.

Jeg merker at dette har du tatt til deg. Når det gjelder bønn, så hører jeg at du ber om Guds ledelse. At Gud må styrke forbindelsen, om det er hans vilje, eller om du skal bli løst, om det er hans vilje. Fortsett å be. Gud har knyttet sterke løfter til bønnen.

Når det gjelder arbeid, kan du bruke tankene dine og prøve å finne ut hva som er klokt på lang sikt. Er han stabil og snill som menneske? Har han lett for å feste og drikke mye? Klarer han å arbeide godt og holde på en jobb? Vil han bli en trofast far for barna dere eventuelt får? Er han god mot foreldrene sine? Har dere mange interesser felles? Det er tusen slike spørsmål du kan stille. Det går også an å merke seg hvilket inntrykk andre har fått av ham. Svarene kan si deg en hel del.

Du ser ut til å være opptatt av det viktigste: At han må få møte Gud. Det er en veldig styrke i et ekteskap at dere kan be sammen og være med i en kristen forsamling.

Jeg tør ikke råde deg til det ene eller andre. Du er ei jente som er våken for det å bli ledet av Gud, og da stoler jeg på at Han vil gi deg råd.

OPKL072

 

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone