Kjæresten tror på onde ånder

Jeg har ett stort problem, for den jeg elsker, tror på ånder og er i mer retning til det onde enn det gode. Jeg vil gjerne følge Gud og gjøre det han ønsker, men merker med meg selv at jeg ikke er villig til å gi slipp på han! Hvordan kan jeg gå bort fra noen jeg elsker? Jeg vil hverken gå bort fra Gud eller kjæresten min! En annen ting er at jeg har blitt trekt mer inn i ei spesiell synd, vi har hatt sex, og jeg får ikke til å slutte. Ber Gud om hjelp. Noen tips om hva jeg kan gjøre?! Ønsker svar fort Takk på forhånd, hilsen forvirret 19 åring!

SVAR:

Du ber om svar fort og hopper dermed 20 plasser frem i køen av spørsmål (!) Jeg vet ingenting om deg utenom det du skriver. Men jeg skjønner at du har det vondt. Når du kommer i nærkontakt med det du føler er onde åndsmakter, kan en virkelig bli skremt. Og så sliter du med dårlig samvittighet fordi du krenker Gud med å bryte det sjette budet: «Du skal ikke bryte ekteskapet».

Min oppgave er ikke å dømme, men å komme opp med noen tanker. Bibelen sier klart at synden ikke fører noe godt med seg. Du har merket de onde kreftene på nært hold, og derfor er du fortvilet. Jakob skriver i brevet sitt: «Enhver som blir fristet, dras og lokkes av sin egen lyst. Når så lysten har unnfanget, føder den synd. Men når synden er fullmoden, føder den død» (Jak 1,14-15). Rene ord for pengene om hva synden gjør med oss.

Men det er håp også for deg. Jesus fortalte en lignelse om noen harde mennesker som ikke ville ha med syndere å gjøre. «Både fariseerne og de skriftlærde knurret og sa: Denne mannen tar imot syndere og eter sammen med dem!» (Luk 15,2) Det var jo ment som en anklage, men var i virkeligheten noe svært positivt. Hvem var denne mannen som tok imot syndere? Du vet svaret: Jesus!

Ikke tvil på at Jesus er glad i deg, selv om du nå har viklet deg inn i noe du er lei for. Jeg vil råde deg til å velge Jesus. Hvordan du konkret gjør det, er ikke lett for meg å si. Men ofte må noe bli verre før det kan bli bedre. Livet lærer oss at vi må velge. Jesus kan løse deg.

Da bør du ikke stå alene. Oppsøk en voksen kristen som kan gi deg råd og støtte. Ved å fortelle åpent om hvordan du har det, kan problemene og løsningene bli klarere for deg selv. Bibelen sier: «Bekjenn derfor deres synder for hverandre og be for hverandre, for at dere kan bli helbredet.» (Jak 5,16) Jeg tror Jesus både kan og vil hjelpe deg ut av det som er blitt så vanskelig.

OPKL222

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone