Om det er Gud som kaller

Hvordan vite at det er Gud som kaller, og at det ikke er et ønske en selv har? (Kristine 16 år)

SVAR:

Takk for godt spørsmål.

Men faktisk trenger det ikke være noen motsetning her. For ofte finner vi at det vi har fått lyst til å gjøre, er noe som egentlig Gud vil vi skal ta på oss. Interesser og anlegg kan gi enn pekepinn i retning av en utdannelse eller et yrke du bør tenke på.

Hvis det er viktig for deg å leve i samsvar med Guds vilje, så kan han komme til å plante inn i deg et ønske om å gjøre akkurat det han ønsker for livet ditt. Dette sies slik i Bibelen: «Ha din lyst og glede i Herren, så gir han deg det ditt hjerte ønsker!» (Salme 37,4)

Jeg tror samvittigheten din, rettledet av Guds ord og bud, vil gi deg et hint hvis du «dras» mot noe som er syndig, eller som klart kolliderer med Guds vilje.

Vanligvis er det ganske normalt for en kristen å «trekkes» mot akkurat det Gud kaller oss til og har planlagt for oss. «Å gjøre din vilje, Gud, er min lyst, jeg har din lov i mitt hjerte.» (Salme 40,9)

OPKL308

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone