Mamma, Gud er med oss!
Svein Anton Hansen

Mamma, Gud er med oss!

Guds største ønske for deg denne julen er at du skal omfavne gaven «Immanuel» og vokse opp til å bli hans barn.
Svein Anton Hansen, publ. 24.des.-21

Charles Colson, også kalt Chuck var spesialrådgiver for USAs president Nixon i årene 1969-1973. På grunn av presidentens Watergateskandale, måtte også Chuck i fengsel. I tiden med skandaler og fengsel kom han til tro på Jesus og ble en evangelisk kristen. Etter han slapp ut, dannet han organisasjonen «Prison Fellowship», en kristen ideell organisasjon for fanger, tidligere fanger og deres familier.
De driver blant annet et juleprosjekt som går ut på å kjøpe gaver fra far eller mor som sitter i fengsel og gi gavene til barna hjemme som ellers kanskje ikke ville fått noen julegave.

Charles Colson forteller om en opplevelse han hadde en dag han var på vei for å gi gaver til en fattig familie i byen Washington DC. Han kom til en gammel og slitt leilighet hvor enkelte vinduer bare hang og slang i den ene hengselen, hvor varmeradiatorene var gått i stykker og fire-fem barn sprang vilt rundt om i huset siden, moren deres var på jobb. Chuck gikk inn i leiligheten og en liten gutt kom springende mot ham, kastet seg over ham og gav ham en stor klem. – Hva heter du? Spurte gutten. – Jeg heter Chuck og jeg kommer med noen gaver fra faren din. Begge satte de seg ned før Chuck fortsatte: – Og, hva heter du? Den lille gutten svarte raskt: - Jeg heter Immanuel. - Er du klar over hva navnet ditt betyr? sa Chuck med begeistring i stemmen. Nei, gutten visste ikke hva navnet hans betydde. Den tidligere rådgiveren til presidenten, verdens mektigste mann, gikk ned på knærne og tok fram et nytestamente fra baklommen på buksa. – Se her! Navnet ditt Immanuel, det betyr «Gud er med oss».
Akkurat mens de sitter der på gulvet og snakker kommer guttens mor hjem fra arbeid. Gutten kommer seg raskt på beina. Han springer fort mot moren mens han roper høyt: - Mamma, mamma, Gud er med oss! Gud er med oss!

Chuck forteller i ettertid at da han litt senere gikk ut av den slitte leiligheten og vandret nedover den kalde og snøfulle gaten i Washington DC, så kunne han fortsatt høre guttens stemme og ord klinge i ørene sine: «Gud er med oss! Gud er med oss!»
Charles Colson konkluderte: - Ja, jeg visste at dette er verdens håp, at Gud er med oss.

«Se, jomfruen skal bli med barn og føde en sønn, og de skal gi ham navnet Immanuel – det betyr: Med oss er Gud.» (Matteus 1,23)

I et nøtteskall handler julens evangelium om denne store og avgjørende sannheten at Gud er med oss. Han lengter etter at vi skal ta imot og omfavne hans julegave, barnet Jesus Kristus. Guds juleønske er at vi velger å være med ham. Intet tidspunkt er bedre enn akkurat nå, denne julen til å ydmyke seg og ta imot gaven og bli Guds barn. For, ingen av oss kan vite om vi får nye øyeblikk og nye muligheter til å ta imot gaven med tilgivelse, nytt liv og håp for dagen i dag og for evigheten.

TRV 124

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone