Kysse kjæresten på rommet

Er det synd / gale å kysse med kjæresten sin? På rommet mitt eller hans?

SVAR: Jeg vet du er ca. 17 år og går på internatskole. Du venter kanskje et enkelt ja eller nei på spørsmålet. Men jeg vil sette det i et større perspektiv.

Hvis du og kjæresten din vil leve etter Guds vilje, ønsker dere å holde budene og forberede dere på de fine ordningene som Gud har skapt for å velsigne oss, nemlig ekteskapet og familien.

Da vil dere få mer stabilitet over livet hvis dere ikke flagrer for mye fra den ene til den andre, eller deler ut kjærligheten til en rekke kjærester.

Da er det klokt å la det være et samsvar mellom rettigheter og forpliktelser. Har dere gått langt i å forplikte dere overfor hverandre og sier: «Det må bli oss to», kan dere vise det mer i kjærtegn.

Så lenge dere er unge, er det viktigere å bli kjent som venner enn å utforske det intime eller det seksuelle. Ikke lek med følelsene til hverandre.

Bli kjent med hverandre i fellesskapet og i samspillet med venner. Ikke isolér dere på rommet. Da blir dere lett fristet til å gå for langt.

Det vil ligge stor velsignelse i å vente med den fulle kroppslige foreningen til dere er gift.

OPKL022

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone