Jesus åpner for de små

De bar også de små barna til ham for at han skulle røre ved dem. Men da disiplene så det, truet de dem.

Men Jesus kalte dem til seg og sa: La de små barn komme til meg og hindre dem ikke, for Guds rike hører slike til! 

Sannelig sier jeg dere: Den som ikke tar imot Guds rike som et lite barn, skal slett ikke komme inn i det! 

Luk 18,15–17 

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Jesus åpner for de småJesus og barna

Hvordan Jesus Kristus tok imot barna og elsket dem, gjør levende et av de vakreste trekkene ved vår Frelser. 

Som menneske viste han en varm og inkluderende kjærlighet overfor de små, de som også i dag så lett blir skjøvet til side. 

Som Gud av evighet viser Jesus at barna blir likestilt med de voksne når det gjelder å smake Guds rikes velsignelser. 

Vi kan hindre barna ved å unnlate at de får lære om Jesus. Kanskje vi holder dem borte fra steder der det blir forkynt, samtalt og sunget om Frelseren. Noen er med livet sitt et dårlig eksempel for de små og blir en hindring for at de vil følge Herren. 

Barna er på sin side ingen hindring. De er tvert imot et eksempel for oss. «Den som ikke tar imot Guds rike som et lite barn, skal slett ikke komme inn i det!» sier Jesus. 

Dermed kan vi lære av barna å vise tillit, begeistring, åpenhet, hengivenhet og mye mer.

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding

Powered by Cornerstone